Licenta Radioreportajul-caracteristici definitorii, perspective de abordare şi tehnici de realizare

Valoare:
10 credite
Marime:
427.32 KB
Pagini:
57
Nota:
8.62 (3964 voturi)
Favorit:
Nu (Adauga)
Raport:
Share:
Domenii:
Accesari:
17175
Nr. desc.:
3905
Fisiere:
doc
Orice document downloadat sau uploadat este adaugat in Biblioteca
Cuprins:

Introducere
Capitolul 1: Istoria, funcțiile și caracteristicile radioului
1.1 Radioul în lume
1.2 Radioul în România
1.3 Funcțiile și caracteristicile radioului
Capitoul 2: Reportajul. Reportajul Radiofonic
2.1 Definiții ale reportajului
2.2 Despre jurnalistul de reportaj
2.3 Tipuri de reportaj
2.4 Realizarea unui reportaj radiofonic
Capitolul III: Studiu de caz
Analiza radioreportajelor
3.1.1 Prezentarea radioreportajului
3.1. 2 Analiza
3.2.1 Prezentarea radioreportajului
3.2.2 Analiza radioreportajului
3.3.1. Prezentarea radioreportajului
3.3.2 Analiza radioreportajului
3.4.1 Prezentarea radioreportajului
3.4.2 Analiza radioreportajului
3.5.1 Prezentarea radioreportajului
3.5.2 Analiza radioreportajului
Concluzii
Bibliografie

Extras din document:

Tema lucrării de licență este „Radioreportajul” și va fi structurată pe trei capitole. Primul se va numi „Apariția și caracteristicile radioului”. Acest capitol va conține date generale despre apariția radioului, invențiile care au făcut posibilă apariția noii media, când a avut loc prima transmisiune, dar și cum a evoluat radioul în lume de-a lungul timpului. De asemenea, vom vorbi despre apariția radioului în România, dar și despre cum s-a dezvoltat. Perioada comunistă a avut, din păcate, și ea un cuvânt de spus asupra presei. În ultima parte a acestui capitol vom vorbi despre funcțiile și caracteristicile radioului. Fiecare autor a venit cu o idee nouă, pe care o vom explica și vom încerca, acolo unde este cazul, să dăm și exemple. Este important să înțelegem că radioul nu are menirea doar să ne distreze, ci și să ne informeze, să ne educe și să ne facă să conștientizăm problemele cu care ne confruntăm zi de zi. În acest capitol am pus accentul și pe diferențele dintre presa scrisă și radio din punct de vedere al scriiturii, am dat exemple despre cum scriu jurnaliștii din presa scrisă și cum ar trebui să arate aceeași propoziție, dar realizată pentru difuzarea la radio. Mai mulți autorii au realizat seturi de reguli specifice pentru scriitura de radio, reguli pe care le-am explicat astfel încât să înțelegem de ce sunt ele atât de importante.
Al doilea capitol al licenței se numește „Reportajul. Reportajul Radiofonic”. Acest capitol conține atât definiții, cât și caracteristicile reportajului, care este diferit față de celelalte stiluri. Am vorbit atât despre reportajul cunoscut în presa scrisă, pentru că este același lucru cu cel din radio, despre tipurile de reportaj cărora autorii le-au atribuit diverse clasificări. De asemenea, nu am uitat nici de reporterul care practică acest tip de material,mult mai complex decât o știre. Am încercat să explic toți pașii pe care trebuie să îi parcurgă ca să realizeze un radioreportaj, dar și cum ar trebui realizat, începând de la alegerea temei și ajungând la fonotecarea materialelor. Găsirea persoanelor avizate pentru subiectul ales, dar mai ales realizarea interviurilor sunt foarte importante. Dacă nu acordăm o atenție sporită întrebărilor destinate invitaților noștri, materialul poate fi un eșec, iar din nefericire, pe internet avem și astfel de cazuri. În acest capitol am vorbit și despre legile proximității. Ca să putem alege un subiect bun trebuie să știm ce îi interesează pe ascultători.
Ultimul capitol îl reprezintă studiul de caz. Pentru realizarea acestuia am luat cinci radioreportaje realizate la posturile teritoriale ale radioului public. Cu toții știm că radiourile private se bazează la ora actuală în mare parte pe divertisment. Am analizat materialele bazându-mă pe tot ce am scris în primele capitole. Prima dată am realizat o mică povestire a reportajului, iar apoi l-am analizat. Am vorbit despre cum a fost realizat materialul respectiv, cum ar fi putut jurnalistul să îl îmbunătățească, dar și dacă subiectul ales este unul de impact. De asemenea, am fost atentă și la interviurile interlocutorilor, la elementele de atmosferă, la vocea jurnalistului în raport cu tipul materialului, dar și la pregătirea acestuia pentru difuzare, adică la fonotecare.

Documente online similare In categoria » Lucrari diploma » Mass media

Promo Promo
Promo
^ Top